Divendres, 5 de desembre del 2008

Sis membres de la Plataforma en Defensa de la Terra Alta hem ocupat pacíficament el Centre 115 dies de Corbera (del Consorci del COMEBE). Al carrer s’ha quedat un grup de vint persones per donar suport i que ha estat repartint informació entre els veïns. Amb l’acció volem denunciar la destrucció dels espais de la Batalla de l’Ebre per les empreses eòliques. Considerem els escenaris de la Batalla de l’Ebre un dels patrimonis més importants de la comarca i portem anys demanant la seva preservació. I més quan en aquests espais hi ha, encara, milers i milers de cadàvers dels soldats que van morir en la Batalla. Ossos, trinxeres i búnkers quedaran destruïts sota tones de formigó.

En aquests moments s’estan portant a terme les obres de la Central eòlica de Corbera sense tenir la Declaració d’Utilitat Pública ni el Projecte Executiu aprovat. La Plataforma en Defensa de la Terra Alta hem denunciat als Jutjats aquest fet, però les obres segueixen endavant.

Amb l’acte d’avui i el de demà (una concentració a les obres que sortirà a les 12h de davant de l’Ajuntament de Corbera) denunciem les obres il·legals, la destrucció dels espais de la Batalla de l’Ebre i l’atemptat a la memòria històrica i a la dignitat de les desenes de milers de morts en la cruel batalla.

Exigim l’aturada immediata de les obres i la preservació dels espais de la batalla de l’Ebre per respecte a la memòria històrica i en coherència amb la museïtzació empresa pel consorci del COMEBE.

Denunciem la submissió dels ajuntaments, el consell comarcal, el Comebe i el govern davant dels interessos especulatius de les empreses energètiques. L’Administració ha deixat la comarca en mans d’unes empreses amb ànim especulatiu, que transformaran el paisatge d’una comarca agrícola en un paisatge industrialitzat que malmetrà serres, planes, escenaris històrics i l’economia de la comarca. La massificació eòlica suposarà una hipoteca irreversible per tota la Terra Alta.