QUÈ PASSE A LA TERRA ALTA?

Després d’assistir a la reunió a la seu  del Consell Comarcal amb el seu president -el Sr. Xavier Pallarés- convocada per la Plataforma per a la Defensa de la Terra  Alta i a la qual van assistir representants del sector turístic i del sector del vi i propietaris afectats pel pas de la línia d’alta tensió, volem manifestar  el nostre malestar davant d’un nou episodi de menyspreu per part dels nostres representants polítics vers el col·lectiu ciutadà i els sectors econòmics més preocupats  per la problemàtica de la massificació eòlica .

En aquella ocasió el Sr. Pallarés, tot i reconèixer la magnitud del problema, s’eximia de qualsevol responsabilitat i va remetre els assistents a una propera reunió amb alguns dels alcaldes mes implicats en la problemàtica. La reunió no s’ha dut a terme per la negativa dels alcaldes. És sorprenen la seua actitud com també ho és la ineficàcia i manca de liderat que ens ha demostrat el President del Consell Comarcal en no ser capaç de tirar endavant una trobada que hauria pogut servir per obrir un diàleg entre les parts, i qui sap si afrontar el problema des de un punt de vista global fugint de localismes treballant conjuntament pel bé de la comarca..

Davant d’aquesta situació ens  formulem una reflexió: Què està passant a la Terra Alta?

Amb una allau de projectes eòlics damunt la taula, amb una població víctima de la manca de transparència i de la més absoluta desconeixença sobre el tema.( vegeu enquesta d’AERTA) , amb un Consell Comarcal inoperant i mes preocupat de les picabaralles polítiques entre els
diferents alcaldes que del desenvolupament i del creixement, així com del benestar dels seus habitants. Amb una manifesta preocupació des de el sector turístic i del sector dels cellers que aposten per la qualitat
del seu producte. Amb tot això i esperant que els nostres alcaldes, com a principals responsables d’aquest  desori, facen un gest per poder aturar un gran error (La gent de l’Empordà ja ha entès que la Terra Alta és el model d’allò que no ha de ser la seua comarca)

Com a ciutadans, entenem que és una falta de respecte dels nostres alcaldes no voler afrontar amb seriositat i rigor aquest debat . Per a nosaltres és una errada greu del sistema, no voler escoltar una opinió diferent de la seua ens demostra la manca d’higiene democràtica en què vivim a la nostra Comarca.

Fem així una crida a tots els alcaldes, independentment de la seva opinió sobre el tema, a intentar reconduir situació. S'hauria de fer una profunda reflexió  sobre el problema  amb la única intenció d'intentar aconseguir un consens entre totes les parts. El model dels nostres veïns
del Matarranya o del Priorat hauria de ser un exemple a tenir en compte.

Creiem que el nostre col·lectiu ciutadà, el sector turístic i el del vi es mereixen al menys que la seua opinió siga escoltada amb la mateixa consideració amb què han estat tractades les promeses de les empreses eòliques. Els alcaldes tenen en les seves mans l'oportunitat de canviar el nostre futur, esperem que facin un bon ús d'aquesta gran responsabilitat.

Plataforma per a la defensa de la Terra Alta.

27/10/2006