La Plataforma per a la Defensa de la Terra Alta i l’associació Vent de Tots de la Fatarella , aquest vespre ens hem desplaçat fins a la vila de la Pobla de Massaluca i amb l’ajut d’alguns veïns d’aquest poble s’ha dut a terme un acte de denúncia i demostració del efectes del camps electromagnètics produïts per les línies d’alta tensió. Concretament el que s’ha fet es posar-mos davall de les esmentades línies amb tubs fluorescents i evidenciar així el que ja temíem: la potència electromagnètica és tant gran que s'encenen com si estiguessin connectats a la xarxa.

Amb això pretenem denunciar el que sempre venim dient:

1.     Els efectes nocius per a  la salut de les persones que provoquen aquestes xarxes

2.      Amb les dos línies  que ja travessen la comarca que evacuen l’energia de les centrals nuclears, creiem que estem col·laborant abastament en la distribució i producció d’aquesta .

3.     Construir un altra línia d’alta tensió com la d'Aerta aquests cop de més de 40 km per evacuar les (encara per concretar) centrals eòliques i fer-se valdre d’expropiacions forçoses és un insult per als habitants de la comarca

4.     És del tot irrespectuós e insostenible mediambientalment projectar centrals productores d’energia a 200 quilòmetres del llocs de major consum, les pèrdues en d’aquest transport oscil·len al voltant del 15% argumentar-ho amb l’excusa de que és aquí on bufa el vent és una presa de pel, hi ha molts llocs propicis per tot el país,   al mateix temps veiem com es projecten també  3 centrals tèrmiques al nostre territori  quedant en entredit un cop més el fals discurs ecològic del govern tripartit vers aquesta situació.

5.     La greu irresponsabilitat del alcaldes,  que han autoritzat aquesta nova línia,  que amb nocturnitat , prepotència i  escoltant sempre l'única   versió de les empreses eòliques i del seu talonari menystenen els evidents danys per la salut, l’economia, i el benestar de la mateixa gent que els ha elegit.