LES LÍNIES D’ALTA TENSIÓ

Les Centrals Eòliques s’han associat per gestionar l’evacuació de l’electricitat. Són l’Associació AERTA i l’Associació BERTA.

La Central de Les Comes (Vilalba) evacua a una línia de 25.000 kV existent.

Les Centrals del Tossal Gros i Lo Molí de més Avall encara no ha resolt l’evacuació.

PROJECTE D’AERTA

Dues línies de 132 kV fins a la nova subestació de La Fatarella de 132/220 kV. D’allí sortiran dues línies de 220 kV fins a la subestació de Riba-roja de 220 kV i fins a la Subestació de Maials de 220/400 kV.

El recorregut comença a la Central dels Pesells (Horta) en direcció a la Central del Coll del Moro. Allà se li ajunta un ramal que vé de les Centrals de Mudefer i Mudefer II. Segueix cap al Nord i passa per la Central de Torre Madrina, la C. de Vilalba dels Arcs i la Central de Vilalba. A La Fatarella se li suma un ramal de dos km. de la Central La Fatarella i la C. De la Fatarella Nord (en tràmit). Aqui, es transforma l’electricitat i surten dues línies paral.leles de 220 kV fins a Riba-roja una i l’altra fins a Maials.

PROJECTE BERTA

Recull l’electricitat de les Centrals aprovades deColl Ventós, Coll de Som, de La Tossa-Mola Pasqual i de Brois (en tràmit) més algunes Centrals del Baix Ebre. La línia va a parar a una subestació de Mora d’Ebre de 220 kV. No tenim més dades.